24.3.2010

Kiisselipiirakka (ei kun paras hätäpiirakka)



Jos ei ole pakkasessa marjoja/huonossa lähi-Siwassa ei-nahistuneita omenoita, mutta pitää silti leipoa vieraille/itselleen jotain, kannattaa tehdä sitruuna-marenkipiiras! Siihen ei tarvi perusjuttujen lisäksi muuta kuin 2 sitruunaa. Sitä paitsi sitruunat on halpoja, säilyy pitkään (ja jos ei teekään piirakkaa, ne voi käyttää ruokiin/juomiin, mmm) ja maistuu piirakassa hauskalta!

Tämä piiras tehtiin, koska meidän jääkaappi oli vahingossa jäätynyt ja piti käyttää pois mahdollisimman paljon elintarvikkeita. En suosittele jäätyneitä munia. Oon tehnyt useammalla eri reseptillä, tällä kertaa ohje oli Hesarista. Kannattaa varata aikaa/vetoisa ikkunalauta kiisselin jähmettymiseen.

Tämä on muuten ainoa tapa, miten oon ikinä tehnyt kiisseliä! Ollaan E:n kanssa joskus pohdittu, että tekeeköhän kiisseliä tulevaisuudessa enää kukaan?

Kiisselin puolesta, A.

6 kommenttia:

  1. Ja erityisen hienot kuvat on otettu tietokoneella.

    VastaaPoista
  2. Hei minäki oon joskus miettiny, mikä on kiisselin tulevaisuus. En oo varmaan ikinä tehnyt ite, mutta toisaalta tiedän kyllä, että monissa lapsiperheissä tehdään paljon kiisseliä. /E

    VastaaPoista
  3. Mä en ymmärrä mistä te puhutte. Niin kauan kun maailmassa on luumuja, maailmassa on luumukiisseliä.

    VastaaPoista
  4. Tuoremarjakiisseli on ihan jees, mutta luumukiisseli, oh no.... Muistattehan lapsukaiset, että olen luvannut tulla kummittelemaan, jos hautajaisissani tarjotaan luumukiisseliä.

    VastaaPoista
  5. Minä oon joskus miettiny, että mikä on minkään tulevaisuus, kun kaiken, myös valokuvaamisen, voi nykyään tehdä tietokoneella. HULLUA!

    VastaaPoista
  6. Tulevaisuudessa myös kiisselin voi tehdä tietokoneella! /A

    VastaaPoista